Externí správa vozového parku a operativní leasing na firemní vozidla zdánlivě nemusí jít dohromady. Proč? Protože operativní leasingové společnosti, kromě toho že vozidla pronajímají, poskytují kompletní servis všech potřených služeb. Malinkatý rozdíl však najít lze. Motiv proč to dělají. Je to ten, že auta která vlastní, potřebují provozovat efektivně a podřizují vše zůstatkové hodnotě auta. To totiž určuje jestli obchod byl nebo nebyl ziskový. Expertní poradenská společnenství Správa vozového parku, zase může zajistit, aby vše proběhlo efektivně z pohledu firmy, která si vozidla takto pronajímá. Aby služby které v nájmu má využívat využívala, aby vozidlo po návratu po ukončení nájemní smlouvy negenerovalo dodatečné náklady z nesplnění některých podmínek vyplývajících z nájemní smlouvy.
Přesto Správa vozového parku doporučuje zvážit pro a proti tohoto způsobu provozování aut, níže převzato několik nepravd, které jsou rozšířené o operativním leasingu. Záleží však s kým a jakou smlouvu zavřete.
- V leasingu je zahrnut příliš nákladný servis
Tato úvaha vychází z na první pohled logického poznatku, že služby ve značkových servisech jsou drahé, což zvyšuje i cenu nájmu vozidla. Leasingové společnosti samozřejmě dopřávají vozidlům ve flotile 100% údržbu, takže využívají služeb pouze autorizovaných značkových servisů. Díky velkým objemům služeb jsou však u nich schopny nasmlouvat velmi příznivé ceny, na které běžný zákazník nedosáhne.
- Musí být dražší než přímá koupě kvůli marži leasingové společnosti
Je nutné si uvědomit, že leasingové společnosti nakupují nejen servis, ale i vozidla a veškeré služby a komodity v obrovských objemech, a dokážou tedy díky svému silnému postavení vůči dodavatelům s náklady efektivně pracovat.
- Nelze si vybrat konkrétní model vozidla ani vybočit ze standardní nabídky
V rámci operativního leasingu si lze vybrat jakékoliv vozidlo nebo model, které je na trhu dostupné. V tomto směru není klient nijak omezen. Leasingové společnosti jsou navíc již tak flexibilní, že zvládnou objednávku zadanou ráno mnohdy vyřídit tentýž den, nejpozději pak zpravidla do druhého dne.
- Svá vozidla často neobnovuji, takže bych upřednostňoval přímou koupi
I když kvalitní leasingová společnost nabízí v průběhu trvání nájmu pravidelnou výměnu staršího modelu za nový jako samozřejmost,můžete stejně tak využít smlouvy na 60 a více měsíců. Kvůli požadavku na delší dobu provozování tak není nutné si vozidlo pořizovat do vlastnictví. Samozřejmostí je, že i v dlouhodobém nájmu konkrétního vozidla je garantována stejná úroveň služeb, správy vozového parku a optimalizace nákladů i jejich předpověditelnost.
- Vozidlo musím vlastnit
Lidé si často neuvědomují, že investice, které do vozu musejí v případě vlastnictví vložit, mohou být i nenadálé a značně vysoké. Operativní leasing toto riziko eliminuje a rovněž odpadá problém s prodejem ojetého vozu. Podnikatelé si totiž uvědomují, že vlastnit vozidlo není cílem podnikání. Vůz je pouhým prostředkem k rozvoji byznysu a není vůbec nutné ho vlastnit.
Zdrojhttp://finexpert.e15.cz/5-mytu-o-operativnim-leasingu
celý článek čtěte ZDE